Amazon Prime

Kindle

martes, 24 de noviembre de 2020

L’origen dels altres – Toni Morrison (Reseña)

Por Revisar

L’origen dels altres. (Catalan)

La identitat i la raça vertebren la literatura de la premi Nobel Toni Morrison. Quin és el motiu que empeny els humans a construir la figura de «l’altre»? Per què ens espanta tant, la seva presència? Aquestes qüestions formen part de les agendes polítiques globals i prenen forma de fronteres tancades i desplaçaments massius de persones.

En la seva cerca de respostes, Toni Morrison repassa passatges de la seva pròpia experiència i també de la història, la política i especialment de la literatura, examinant autors com ara Ernest Hemingway, William Faulkner i Flannery O’Connor. A través d’ells analitza las nocions de puresa racial, l’origen de la raça negra com a instrument per definir una societat immigrant amb una gran varietat de procedències i costums, o les formes en què la literatura utilitza el color de la pell per expressar el caràcter d’un personatge o per fer avançar la narració.

La identidad y la raza vertebran la literatura de la premio Nobel Toni Morrison. ¿Cuál es el motivo que empuja a los humanos a construir la figura del «otro»? ¿Por qué nos asusta tanto, su presencia? Estas cuestiones forman parte de las agendas políticas globales y toman forma de fronteras cerradas y desplazamientos masivos de personas.

Español

En su búsqueda de respuestas, Toni Morrison repasa pasajes de su propia experiencia y también de la historia, la política y especialmente de la literatura, examinando autores como Ernest Hemingway, William Faulkner y Flannery O'Connor. A través de ellos analiza las nociones de pureza racial, el origen de la raza negra como instrumento para definir una sociedad inmigrante con una gran variedad de procedencias y costumbres, o las formas en que la literatura utiliza el color de la piel para expresar el carácter de un personaje o para hacer avanzar la narración.